Gesprek met de stichting. - Reisverslag uit Buluba, Oeganda van Petralien en Grace - WaarBenJij.nu Gesprek met de stichting. - Reisverslag uit Buluba, Oeganda van Petralien en Grace - WaarBenJij.nu

Gesprek met de stichting.

Door: Petralien

Blijf op de hoogte en volg Petralien en Grace

24 Januari 2011 | Oeganda, Buluba

Vandaag word het spannend, na enig mailverkeer, hebben we met stichting HUG een afspraak gemaakt voor verdere informatie.

Om half 2 rijd ik naar mijn werk om daar Grace op te halen, we besluiten achter elkaar aan te rijden.
Omdat iedereen die mij kent weet dat ik niet goed ben in wegen had ik dus de tomtom opdracht gegeven ons naar Twello te lijden, waar we dus een afspraak hadden.
Nou het begon al goed, er waren in Apeldoorn allerlei wegopbrekingen en volgens de tomtom moesten we de a50 op ha ha ha, dat maar gedaan want dat ding weet het allemaal beter als ik dacht ik ha ha ha...
Vaassen snelweg er weer af, door nijbroek... ik onderweg driftig aan het drukken op de tomtom of ik de weg wel goed had ingesteld, ja daar lag het niet aan....ik vond het maar raar, er was volgens mij ook wel een andere weg te rijden die sneller was, en Grace mij maar volgen met een dikke gucci zonnebril op de neus... ha ha ha...na verloop van tijd aangekomen op bestemming, waar die tomtom nou last van had ik weet het niet.
Mischien heb ik wel de touristische route ingetikt... ha ha ha...

We werden hartelijk ontvangen door Wilma en Willem, als snel ging het gesprek erover waarom wij dus kozen voor de leprapatienten om daar vrijwilligers werk te gaan doen, want hun hadden deze vraag nog nooit gehad.
Omdat wij in ons huidige werk ook met ouderen werken, was dit dus zo uitgelegt.
Wilma vertelde verhalen over haar belevenissen in Oeganda en waar ze allemaal geweest was, voordat we het wisten zaten we uitgebreid fotoboeken te kijken.
En lagen we op de grond met de snufferd bovenop een landkaart, om te kijken waar het lepraziekenhuis ergens was.

Het was er mooi om die fotos te zien van de leprapatienten en hun leef omgeving en vooral om te zien dat we daar zeker wat kunnen gaan doen.
Wij werden nog enthousiaster als we al waren.

We spraken af, dat we zo snel mogelijk zouden laten weten of Grace en ik zouden gaan en voor hoelang.

Bij de auto spraken Grace en ik nog verder over ons beginnende avontuur, de wildste verhalen natuurlijk...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Buluba

Vrijwilligerswerk, lepraziekenhuis, Oeganda

Recente Reisverslagen:

26 Oktober 2011

woensdag 26 oktober

26 Oktober 2011

dinsdag 25 oktober

26 Oktober 2011

maandag 24 oktober

24 Oktober 2011

zondag 23 oktober

24 Oktober 2011

zaterdag 22 oktober
Petralien en Grace

Actief sinds 02 Juni 2011
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 19054

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2011 - 28 Oktober 2011

Vrijwilligerswerk, lepraziekenhuis, Oeganda

Landen bezocht: