Lootjes verkopen. - Reisverslag uit Buluba, Oeganda van Petralien en Grace - WaarBenJij.nu Lootjes verkopen. - Reisverslag uit Buluba, Oeganda van Petralien en Grace - WaarBenJij.nu

Lootjes verkopen.

Door: Petralien

Blijf op de hoogte en volg Petralien en Grace

07 Augustus 2011 | Oeganda, Buluba

Jolanda, kwam een paar weken geleden met het idee om enveloppen te gaan verkopen op de jaarmarkt in welsum, met hierin evt een nummer wat dan correspondeert met een prijs zeg maar....

Nou mega goed idee, hoe gaan wij dit aanpakken, Jolanda heeft alles geregeld, een kraam, nummertjes enveloppen enzo enzo, Grace en ik hoefden alleen nog maar voor een aantal prijzen zorgen, want hier was Jolanda ook al mee gestart...

Onze netwerken er op los gelaten en voordat we het wisten, hadden we 120 prijsjes bij elkaar.

Buurman Gerard was een heel goed netwerk.. ha ha ha... met zijn 60 prijsjes in 1 keer, maar ook de waardebonnen en artikelen van bedrijven en van familie waren prachtig.

De dag was aangebroken daar gingen we om half 8 richting Welsum, auto uitgepakt, kleedje op kraam, prijsjes der op... envelopjes aan touw en fotos opgehangen, zo klapstoeltje uit, en wij waren er klaar voor... nog ff een bakkie en laat nu de lootjeskoper maar komen....
Om 9 uur hebben we de eerste loten verkocht en jawel aan de man die worsten verkocht op de markt... leuk... en daarna werd het een gekkenhuis, uitleggen waar het voor was en ja hoor het liep storm, doe mij der ma 5, doe mij der maar 2, doe mij der maar 10, enzo ging het door en maar door, op een gegeven moment komt er een oma aan, die wil er je gelooft het niet 60 tegelijk.. het blijkt een belg te zijn ha ha ha.. ik denk oma moet der bij zitten, dus oma midden in het looppad geparkeerd en enveloppen voor haar van het draad getrokken, oma begon te stralen het 1 prijsje naar het andere prijsje had ze, ha ha ha... wat een mooi gezicht.

Eerst hadden we een hard hoofd in de enveloppen en hoe raken we die kwijt... nou dat gevoel waren we snel kwijt...

Om 9 uur ging de markt open en om 12.00 uur waren we 325 enveloppen kwijt en onze kraam was helemaal leeg...

Wat een supper idee van joootje... geweldig jo Bedankt namens de mensjes van het lepraziekenhuis in uganda.

• 08 September 2011 - 19:56

Monique Nijhof:

super!

• 09 September 2011 - 18:20

Jolanda:

Ja Peet het was een superdag, had ook nooit verwacht dat het zo geweldig zou lopen. Ben blij dat ik op deze manier een bijdrage heb kunnen leveren aan jullie bijzondere reis.